Bevrijdende liefde

Auteur: Francine Rivers

Thema: Geloof Kolonisten Liefde Ook voor mannen Verleden
Uitgave: 2000
Uitgever: Voorhoeve

Deze roman speelt zich af omstreeks 1850 in Californië. De om haar schoonheid geroemde Angel verwacht niets van mannen dan leugens, bedrog en geweld. Als jong meisje werd zij verkocht en misbruikt en later gedwongen als publieke vrouw haar lichaam te exploiteren. De enige kracht die Angel in staat stelt om te overleven is de diepe haat die zij koestert. En het meest haat zij de mannen die haar hebben gebruikt en haar inwendig leeg en dood hebben achtergelaten. Dan ontmoet zij Michael Hosea, een man die God wil dienen en bij alles zoekt naar Zijn wil. Michael Hosea gehoorzaamt Gods roep om met Angel te trouwen en haar onvoorwaardelijk lief te hebben. Langzaam trotseert Michael al Angels bittere verwachtingen en ondanks haar verzet begint haar bevroren hart uiteindelijk te smelten. Bij een naburig kolonistengezin vindt Angel een warmte die ze nooit eerder heeft gevoeld. Maar niet iedereen wil de vrouw vergeven die Angel was…. Als een ultieme beproeving van haar respect voor Hosea en haar prille geloof in God doemt er uit het verleden een demon op die zij onder ogen zal moeten zien en …. Overwinnen.

1 recensie van Bevrijdende liefde

1. Melanie

Sarah wordt door haar vader niet aanvaard waarop dit als kind haar enorm verdriet aanricht.
    Haar moeder besluit samen met haar te vertrekken en vlug beland de moeder in een prostitutie. Wanneer de moeder ziek wordt komt ze te overlijden en blijft Sarah oftewel Angel alleen met haar onkel achter.

Omdat de onkel niet voor sarah kan zorgen wordt ze geadopteerd door Duke. Al snel beland ze in dezelfde voetsporen als haar moeder. Michael Hosea die gestuurd is door God om haar te bevrijden toont haar de agape liefde van de Heere Jezus.

Een zeer ontroerend verhaal dat me aan het huilen heeft gezet. Gods liefde wordt hierin veel malen omschreven en bewezen door Hosea’s talloze liefdevolle daden jegens Sarah oftewel Angel genoemd.

Dit boek is een musthave in je boekenkast!