Bruid van de bergen

Auteur: Kristen Heitzmann

Serie: Het land van de gouden rivieren (Kristen Heitzmann)
Thema: Oorlog Reizen
Uitgave: 2019
Uitgever: Kok

Kristen Heitzmann schetst met de historische roman “Bruid van de bergen’ een intens en onverwacht liefdesverhaal tegen het prachtige decor van Colorado’s overweldigende natuur. Colorado, 1870. Desi Brennan groeit op in een land dat herstellende is van de Amerikaanse Burgeroorlog. Ze verlangt naar vrede die verder voert: volledige vrijheid van slaven en indianen. Ze botst dan ook flink met de rijke nieuwkomer Remy Montgomery, die nog steeds slaven voor hem laat werken en vindt dat indianen in reservaten thuishoren. Maar als hij haar familie helpt na een overval door bandieten, kan Desi niet anders dan Remy het voordeel van de twijfel gunnen en haar liefde voor hem erkennen. Dan keert Remy terug van een lange reis met een kersverse bruid aan zijn zijde. Eenzaam stort Desi zich op haar werk voor haar vaders krant, en verzint ze met haar vader een list om de leider van de bandieten in de val te lokken. Hun plan loopt gruwelijk uit de hand als Desi wordt ontvoerd. Alleen als haar vader zichzelf uitlevert aan de bende, wordt haar leven gespaard.

4 recensies van Bruid van de bergen

1. Marjet

Goed geschreven boek wat lekker weg leest. Vond het plot wel erg voor de hand liggend. Mooi hoe ze laat zien hoe het net na de afschaffing van de slavernij was en hoe vrouwen hun plaats hadden.

2. Thamar Japenga

Geweldig boek, pakte me volledig in. Ik moewt mezelf soms los scheuren uit het verhaal. Het einde kwam opeens snel, en eindigt abrupt, dat is zonde. Maar goed het is deel 1, dus ik kijk reikhalzend uit naar deel 2

3. Roelinde

Prachtig verhaal waar je jezelf in zult verliezen.
    Leest lekker weg.