Dichterbij dan je denkt

Auteur: Elizabeth Musser

Thema: Verleden
Uitgave: 2016
Uitgever: Voorhoeve

Dichterbij dan je denkt van Elizabeth Musser is het ontroerende verhaal van drie sterke vrouwen die ondanks alles wat ze meemaken vertrouwen in God vinden.

Rouwend om haar echtgenoot, doet de jonge Nan haar best staande te blijven en het beste van haar leven te maken voor haar drie kinderen. Via de genealogiewebsite van haar man komt ze in contact met CeeCee, een tiener die voor een schrijfproject het levensverhaal van een van haar voorouders probeert te reconstrueren. Als Nan in een oude koffer naar informatie zoekt, doet ze de gruwelijke ontdekking die haar man ook moet hebben gedaan.

Anderhalve eeuw eerder leeft Clara, een slavenmeisje. Ze speelt vaak in het grote huis met de dochter van haar eigenaar, maar op een nacht gebeurt er iets wat haar in één klap volwassen maakt. Terwijl Nan en CeeCee zich verdiepen in de waarheid over Clara en haar eigenaar, ontdekken ze een verband tussen slavernij in het verleden en het heden, en vraagt Nan zich af of het dodelijke ongeluk van haar man wel echt een ongeluk was.

Bemoediging speelt dan ook een grote rol in de romans van Elizabeth Musser. Eerder verschenen van haar hand onder andere de romans Het huis op de heuvel, Schuilplaats en Aan de andere kant van de bergen.

Recensies

Er zijn nog geen recensies.

Geef als eerste een recensie van “Dichterbij dan je denkt”