Een gewaagde onderneming

Elizabeth Camden

Publicatiedatum: 12 december 2019
Jaar: 2019
Uitgever: Het Zoeklicht

New York, 1908. Biochemist Rosalind Werner wil niets liever dan een einde maken aan de ziektes die het gevolg zijn van vervuild drinkwater. Om die reden werkt ze aan een innovatieve technologie die de manier waarop elk huishouden in de stad van drinkwater wordt voorzien, zal veranderen. Maar dat kan alleen slagen als ze anderen zover krijgt dat ze in haar werk gaan geloven.
De onlangs benoemde commissaris van water voor de staat New York. Nicholas Drake, doet dat echter niet. Integendeel, hij moet weinig van Rosalind en haar team van technici hebben en is sceptisch over wat ze doen. Maar als hij haar ontmoet, concludeert hij verrast dat ze heel anders is dan hij dacht.

Al snel voelt zowel Rosalind als Nick zich tot de ander aangetrokken, maar beiden willen ze niet toegeven aan hun gevoelens. Te meer daar ze lijnrecht tegenover elkaar staan in een strijd waarvan de uitkomst meer dan alleen hun eigen leven zal beïnvloeden. Wanneer de verdeeldheid toeneemt en uitloopt op een publiekelijk conflict en Rosalind het doelwit wordt van een onbekende vijand, kunnen de twee rivalen echter niet meer om elkaar heen en is de vraag: zijn ze in staat hun verschillen aan de kant te zetten en samen de strijd aan te binden?

ELIZABETH CAMDEN is de auteur van tien historische romans en twee historische novelles, en heeft zowel de RITA Award, als de Christy Award gewonnen. Ze heeft een graad in de geschiedenis en bibliotheekwetenschappen, en is overdag bibliotheekwetenschapper, terwijl ze ‘s avonds aan haar volgende roman schrijft. Ze woont met haar man in Florida. Eerder verschenen van haar onder andere Naar de verste kusten en Een gevaarlijke erfenis.

‘Deze dramatische historische roman staat vol waargebeurde feiten over de strijd voor veilig en schoon water in het New York van begin twintigste eeuw.Een aanrader voor wie houdt van historiche romans en een goed plot.’ – Library Journal

Recensies en beoordelingen

Er zijn nog geen recensies of beoordelingen.

Geef als eerste een recensie of beoordeling van “Een gewaagde onderneming”