Het woud van Emberwilde

Auteur: Sarah Ladd

Uitgave: 2017
Uitgever: Voorhoeve

‘Het woud van Emberwilde’ is een prachtige historische roman van Sarah Ladd die je in een adem uitleest.

Zolang ze zich kan herinneren verzet de knappe Isabel zich tegen de strenge regels van Fellsworth School. Ook nu ze geen leerling meer is, maar lerares, doet ze haar best een fijne plek te creëren voor de leerlingen, onder wie haar zusje Lizzie, voor wie ze zorgt sinds haar vaders dood.

De komst van een vreemdeling met nieuws over onbekende familieleden zet Isabels wereld op zijn kop. Op uitnodiging van hun nieuwe familie, reizen Isabel en Lizzie naar Emberwilde, een uitgestrekt landgoed met een mysterieus bos, omgeven door folklore en onheilspellende geruchten. Al snel komt ze in een delicate dans met twee knappe mannen terecht, die allebei naar haar hand dingen.

Te midden van het geflirt, gaat ze op zoek naar de waarheid over haar verleden – diep verborgen in Emberwilde Forest – die haar toekomst zal bepalen.

1 recensie van Het woud van Emberwilde

1. Laura

Ik wist niet precies wat ik van het boek moest verwachten. Een verhaal over een eng bos. Rob duurde het niet lang of ik zat er helemaal in. De karakters worden leuk uitgewerkt en er zit een goede opbouw in het verhaal. Het verhaal is wel wat voorspelbaar. Er is niet echt sprake van open eindjes maar er zijn wel wat dingen die misschien nog wat zijn blijven liggen. Maar dit mag de pret niet drukken, ik vond het een leuk boek.