Op lieflijke tonen

Auteur: Tamera Alexander

Uitgave: 2017
Uitgever: Van Wijnen

Rebekah Carrington heeft als getalenteerd violiste jarenlang in Wenen gestudeerd. Wanneer ze auditie gaat doen bij de nieuwe maestro van het Nashville Philharmonisch orkest maakt ze geen enkele kans. Vrouwen zijn immers ‘te zwak en kwetsbaar’ voor de harde wereld van een orkest. Zo is Rebekahs hoop op een carrière in de muziek snel vervlogen, nu de ambitieuze dirigent niet van zins is om de algemeen heersende opvattingen omtrent de rol van de vrouw te trotseren.

Nathaniel Tate Whitcomb wordt als jong dirigent in het hele land bewonderd en bejubeld. Hij mag in zijn functie als leider van het orkest een symfonie componeren voor de opening van het nieuwe concertgebouw. Maar zijn werk wil niet vlotten, en een vreemde suizing in zijn oren, met steeds terugkerende hoofdpijn, lijken ervoor te zorgen dat hij de deadline niet zal halen. Zijn kwaal verergert en hij weet dat Rebekah hem kan helpen met het afmaken van zijn compositie. Maar kan hij haar vertrouwen terugwinnen nadat hij haar toekomstdroom in duigen heeft laten vallen?

Op lieflijke tonen is een boeiende historische roman over ontroerende muziek en diepe liefde, in een tijd dat vrouwen hun rol en plaats in de cultuur nog volop moesten bevechten.

1 recensie van Op lieflijke tonen

1. Marianne Giljam