(2 recensies)

Stille woorden

Auteur: Elizabeth Musser

Thema: Amerika
Uitgave: 2009
Uitgever: Voorhoeve

De toekomst van Lissa Randall zag er rooskleurig uit. Op haar eindexamenlijst stonden prachtige cijfers en ze had de universiteiten voor het uitkiezen. Maar dan is ze getuige van een tragisch auto-ongeluk waarbij haar moeder om het leven komt. Achttien maanden later durft Lissa nog niet zelf achter het stuur plaats te nemen en lukt het haar niet om haar leven weer op te pakken. Kan rij-instructeur Ev McAllister haar helpen haar angst te overwinnen?

Ted Draper is een succesvolle effectenmakelaar en getrouwd met de Chinese Lin Su. Als hij een belangrijke cliënt, schrijfster S.A. Green, krijgt overgedragen van een collega is hij de koning te rijk. Door de aandelen van deze cliënt goed te beheren, zal hij tot de top gaan behoren en met zijn vrouw een reis naar China kunnen maken. Zeker nu het nieuwe boek van deze succesvolle, excentrieke schrijfster nog voor Kerst gaat verschijnen. Niets lijkt zijn geluk nog in de weg te staan of blijken zijn verwachtingen toch te hoog gespannen?

Janelle en haar man Brian werken als zendelingen in Frankrijk. Ze hebben het als gezin niet breed, maar voelen zich geroepen door God om dit werk te doen. Na de dood van hun zoontje Josh, valt Janelle het werk steeds zwaarder en wil ze eigenlijk maar één ding: terug naar huis, naar Amerika.

2 recensies van Stille woorden

1. Pietje Eijzinga

Een prachtig boek met een verrassende verhaallijn……….die je nieuwsgierig maakt.
    Heerlijk positief boek waaruit jezelf ook veel troost kunt putten of tot nadenken wordt gestemd. Een aanrader!

2. Laura

Man! Ik moest wel echt even inkomen hoor. Een hele berg verhaallijnen door elkaar. Op zich niet verrassend dat ze allemaal samenkomen. Maar hoe…dat is dan weer niet te voorspellen. Musser houdt je een groot deel van het boek in het ongewisse over de connecties, maar langzaam maar zeker begint deze te ontrafelen. Zeker de moeite van het “even doorlezen” waard. De basis van het boek is dat ieder personage “stemmen” hoort. Hoewel ik dit in het begin wat moeizaam vond weergegeven begon ik het gedurende het boek steeds meer te begrijpen en me ermee te identificeren. Een mooi boek van hoop en genade. Must Read.