(2 recensies)

Trouw aan een belofte

Thea Zoeteman

Publicatiedatum: 1 september 2020
Jaar: 2020
Uitgever: Zomer & Keuning

Nicolet, de hoofdpersoon in dit eerste deel van de Nicolet-trilogie van Thea Zoeteman, is getrouwd met Maarten. Samen hebben ze een zoon van anderhalf, Robbert. Hoewel ze nog niet zo lang getrouwd zijn, verschijnen er nu al kleine barstjes in hun huwelijk. Maarten vertoont hoe langer hoe meer vervelende karaktereigenschappen. Hij gaat voortdurend voorbij aan Nicolets wensen en gevoelens. Als het tweede kindje zich aandient, gaat het van kwaad tot erger. Tevergeefs zoekt Nicolet naar de man die ze in hun verkeringstijd heeft leren kennen: charmant, spontaan, behulpzaam en met de nodige humor. Ze wil trouw blijven aan haar belofte, maar hoe? Nicolet voelt zich alleen en begrijpt niet waarom Maarten zo veranderd is. Tot ze ineens een artikel leest dat haar de ogen opent… ‘Trouw aan een belofte’ is een zeer realistische en meeslepende roman van Thea Zoeteman over een vrouw die zich staande probeert te houden in een zwaar en moeilijk huwelijk door te zoeken naar lichtpuntjes en te vertrouwen op God.

2 recensies/beoordelingen van Trouw aan een belofte

1. Cornelia

Cornelia

Een prachtig boek wat ons meer inzicht geeft hoe het is om je leven te delen met een persoon die waarschijnlijk narcist is. een zware weg met opstand en heel veel vragen. Heel bijzonder en indringend geschreven. Ik zou dit boek beslist aanraden aan familie en vrienden. Ik heb mijn deel al uitgeleend aan mijn dochter en ben ook zeer benieuwd naar het volgende deel

2. henrike2001

henrike2001

Een boek om weer te gaan vertrouwen!
    Trouw aan een belofte van Thea Zoeteman vertelt het verhaal van Nicolet en haar man Maarten met Renske en Leon als bijpersonen. Het verhaal van Nicolet en Maarten is erg interessant om te volgen. Zoeteman beschrijft het zo nauwkeurig dat je je heel goed in kan leven in Nicolet. Wat mij vooral aansprak tijdens het lezen is dat Nicolet zich toch aan het geloof kan binden en vertrouwen op God dat Hij haar wil helpen met haar huwelijksproblemen. Het boek is erg emotioneel geschreven en kan troost bieden voor mensen die ook huwelijksproblemen hebben. De titel sprak mij ook aan met de voorkant erbij. Trouw aan een belofte, hiermee bedoeld de huwelijksbelofte. Hoeveel moeite Nicolet ook had in haar huwelijk, toch wilde ze bij Maarten blijven omdat ze een belofte had gedaan voor het aangezicht van God. Dit is voor ons allemaal ook een inspiratie om trouw te zijn aan onze belofte, alle beloften. Ook de bloemen op de voorkant herinneren ons aan de aanwezigheid van God in de natuur en ons leven, zo treffend om die te zien op de omslag van een boek met een diepere laag. Ik zou het zeker aanraden aan mijn vrienden of familie die het moeilijk vinden om God te vertrouwen.

Schrijf je net als 4.092 anderen in voor onze nieuwsbrief met boekentips.